ღ Minden-ami-fontos ღ

►hali, kösz hogy benéztél:) remélem találsz olyat ami érdekel <3 minden nap lesz valami új ami tetszeni fog ;) ja és ne feled ide bármikor jöhetsz◄ (L)

Hogy rajzolunk manga fejet



Fej szemben

 Elsõ lépésként rajzolj egy tetszõleges méretû kört. Középen, függõlegesen húzol egy elválasztó vonalat. Majd ezt a vonalat vízszintesen egyenlõ három részre osztod

Amikor ezzel kész vagy rajzolsz pontosan egy vizszintes résszel lentebbre egy kis vonalat. Ha akarod egy méretet rajzolhatsz oldalra. A középsõ függõleges vonalat húzdd is a vonalig. Aztán rajzolj két átlós vonalat a kör jobb, és bal oldalától kezdve a kis vonal oldaláig.

Amint kész, rajzolsz két lekerekített háromszöget a kis vonal, és a kör oldala közé. Mivel minden rajzoló más és más arcot rajzol, te döntöd el a háromszögek formáját és meredekségét.

Következõ lépésként megrajzoljuk a szemeket, az orrot és a szájat. Bõvebben a a hogyan rajzoljunk szemet? és a hogyan rajzoljunk orrot és szájat? menüpont alatt olvashatsz. Most csak annyit, hogy a szemeket a kör legalsó mértékébe az orrot meg a szájat a kör aljától kezdve kb félig rajzoljuk.

 Ha a szem, az orr és a száj berajzolásával, és finomításával meg vagyunk kész is az arc :)


Oldalra fordított fej

 Tehát kezdésként megint rajzolsz egy tetszõleges nagyságú kört. Majd megint felosztod vízszintesen három részre, de most nem egyenesen, hanem kicsit lefelé görbülve. Ezután amerre akarod fordítani a a fejet, függõlegesen kissé a megfelelõ irány fele görbülve berajzolod a vonalat.

 Ha ezzel megvagy, utána a már fent említett módon megrajzolod a kis vonalat, amihez ugyanazon a görbén, amin a függõleges vonal van, továbbhúzod a vonalig. Azután a két átlós egyenest behúzod a kör két oldalára. Egyiket meredekebbre, a másikat hosszabbra.

Majd megint rajzolsz 2 görbe háromszöget. Az egyik tetõpontja a kevésbé látható arcfélhez közelebb, míg a másik tetõpontja kissé lentebbre és görbébre helyezkedjen. Ha akarod kitörölheted a vízszintes vonalakat, de késõbb még szükség lehet rá.

Következik a szem, az orr és a száj. Emiatt mondtam, hogy ne töröld ki a vízszintes vonalakat. Az utolsó vonalközbe rajzoljuk a szemeket. Ahol a fordulásnál lévõ átlós vonal van, ott lesz a kisebb szem. Egészen a vízszintes vonal mentéig rajzoljuk a szemek magasságát. Az orr a fordulás fele néz, és a kör végétõl kezdõdik. A száj egy kicsivel az orr alatt, a fordulásnál lévõ átlós vonalnál kezdõdik.

A két átlós vonalat kitöröljük, és finomítunk a szemeken a fentiek alapján.

 A fejformák különbözõ szögei


Stílusodtól függõen, bármilyen formájúra és nagyságúra rajzolhatod az arcvonásokat

 

ruha rajzolás


A ruhagyûrõdés

 

A legfontosabb szempont, amikor ruhát szeretnél rajzolni az, hogy pontosan ábrázold a ruha szerkezetét. Mindig tudnod kell, hogy pontosan merre akarod a ruhaszerkezetet mozgatni. A kép példái az alapvetõ ráncokat mutatják be. A bal felsõ kettõ azt mutatja be, hogy a ruhán hogy érvényesül a gravitáció, ami a föld felé húzza. Általában ezeket hosszú köpenyen, vagy ingen szokták ábrázolni. A felsõ jobb, és az alsó bal helyes példák arra, hogy a gravitáció nem csak lefelé húzza az anyagot, hanem kissé balra, vízszintesen. Az alsó jobb kép kissé összetettebb, mint a többi. Ilyenkor általában a ruha többfelé gyûrõdik. de szem elõtt kell tartani azt, hogy mindig a hajtott ruharész kerül legfölülre.

Itt néhány többi példa látható a ráncokra. A bal oldali akkor következik be, amikor pl. egy hoszabb anyagot fúj a szél jobbra. Az anyagok árnyékolása, általában a ráncok mentén látható, és tovább nyúlik, mint a gyûrõdés. A jobb oldalon az árnyékolás helyeinél megfigyelhetõ, hogy az árnyék merre tolódik, ha fentrõl lefelé gyûrõdik az anyag.


Itt van néhány véletlenszerû példa a ráncokra. Pl a ruha könyökrészénél, ha a kar be van hajlítva, mindig kicsit föntre, és lentre helyezkedik a ránc, sosem ténylegesen a könyökre. Viszont, ha a kéz egyenes, a gyûrõdés csak a könyökrésznél jelentkezik. A masninál általában tényleges ráncvonal nincs, csak az árnyékolásból tûnik ki a gyûrõdés.


Ha több részletet dolgozol ki a ráncoknál, érdekesebb lesz a gyûrõdés. A baloldalinál az alapvetõ esési ráncokon kívûl, egy csomó is van. Megfigyelhetõ itt, hogy a csomó irányába húzódnak a ráncok, utána viszont rögtön kiszélesedik. A jobb oldali képnél olyan anyag látható, ami hosszú, és rálóg valamire. Itt keletkezik ebben az esetben a gyûrõdés, nem pedig a lengõ résznél. A rálógó résznél, a ráncok között átfedések vannak.


 Itt egy alapvetõ példa látható a gallérra. Itt már nem csak a gyûrõdés, hanem az anyag vastagsága is látszik. A felsõ példa egy vékonyabb anyag, az alsó viszont jóval vastagabb. Az ábrázolásból is látszik, hogy mivel a vastagabb anyag nehezebb, az áthajtás mentén nem leng ki, hanem sokkal inkább húz lefelé.


Itt egy lelógó köpenyujj látható. Mefigyelhetõ, hogy a lelógó anyag, nem csak lefelé ráncolódik, hanem az anyag kiindulási helyéhez befelé is.


Itt három másik fajta ruhaujj látható. Ezek nem annyira lelógóak, sokkal inkább merevebbek. Az elsõ képnél az ujj kevésbé lelógó, nem az ujj vége felé, hanem a váll felé ráncolódik. A második rajznál az anyag kevésbé merev, inkább laza, és az ujjnál gyûrõdik, jobban érvényesül a tömegvonzás. A harmadik képnél a ruhaujj nagy, laza, és a könyökig fel van gyûrve, így a gyûrõdés a felgyûrt résznél keletkezik, a lógó résznél lényegesen kevesebb, ami a felgyûréshez mutat.


Itt a gyûrõdések fajtái láthatóak a különbözõ ruhákon. Mindig a ruha esésétõl függ a ránc iránya.

Itt egy kicsi, de annál fontosabb dolog figyelhetõ meg. Ha a ruhaanyagon csík, vagy minta található, nagyon fontos, hogy együtt mozogjon a ruha szerkezetével, így a gyûrõdéssel is. Így a gyûrõdések árnyékát, a mintán is kell érzékeltetni.


 MOst, hogy tudunk ráncot rajzolni, meg tudjuk alkotni a karakter minden ruháját. Kezdjük, mondjuk azzal, hogy rajzolsz egy alapvetõ inget. Van rajta néhány alapvetõ hely, ahol ráncosodik. Ha erre ráadunk egy nehezebb zakót, az ing ránca eltolódik, mindig az egyik irányba (általában jobbra), és kissé lefelé.


 Itt néhány jobb példát találsz a felsõ ruházatra. Itt láthatod, hogy általánosan a ráncok a hónaljnál, a vállnál, és deréknál jelentkezik. Mindig meg kell rajzolni a varratokat, így még élethûbb a rajz.

 
Ezekután, nézzük az alsóruházatot. Megfigyelhetõ, hogy fiú nadrág hátsó része, kissé sík, és szögletes, míg a lány nadrág fenékhez simuló, sokkal gömbölydedebb. A ráncok általában itt a fenék alatt, a térdhajlatban, illetve a bokarésznél láthatóak, míg a többi résznél szinte nincs semmi redõ. Itt is figyelni kell a varratok megrajzolására. Szabástól függõen, itt a nadrág oldalán, és az ágyéknál vannak a varratok.


A szoknyák hátsó részénél megfigyelhetõ, hogy ráncok szinte nincsenek, (anyag merevségétõl, és helyzettõl fûggõen) viszont a fenékrész árnékolással ki van emelve. A bal képnél egy lazább, táskás nadrág. A ráncok lefelé húzódnak, illetve ebben az esetben a bokarésznél van átfedéses gyûrõdes.

 

kéz és láb

 

Kezdjük a karokkal. A kar három részbõl áll. Felkar, alkar és a kézfej. Mindegyiknek a megrajzolását egy-egy oválissal kezdhetjük. Az emberek többsége nem szereti ezeket a segédvonalakat megrajzolni, de hosszútávon így könnyebb.

Ezután jöhet a finomítás. Mindig figyeljünk a könyökre. A könyöknél a kar összeszûkül, majd újra szélesebb lesz. A vállak mindig gömbölyûek, véletlenül sem szabad szögletesnek rajzolni.

Néhány példa a karok hajlítására. Mindig figyeljünk az átfedésekre. Ilyenkor a már megrajzolt segédvonalak nagy szolgálatot tehetnek.

A végén finaomítsunk a rajzon. Most már kitörölhetjük a segédvonalakat. A körvonalakat kissé erõsebben tónusozzuk, míg az apróbb részleteket halványan

A lábak alapjának megrajzolása nagyon hasonlít a kezekéhez. Itt is oválisan rajzoljuk a kezdõvonalakat, és a combtõbe rajzoljunk két "mozgó" gömböt.

Példák a különbözõ lábhelyzetekre. Itt talán a térd a legfontosabb, arra kell nagy figyelmet szentelni. a mozgó gömb itt jó szolgálatot tehet.


A lábak hátulról. A combtõtõl kezdvea láb kissé kiszélesedik, majd fokozatosan csökken. A fenék nagyon fontos. Nem teljes gömb, kissé leeresztett lufi formájú
 

 haj rajz

 Kezdetnek a haj végzõdések. Általában vastagon kezdõdik és hirtelen vékonyodik.

 A frufru. Ha megfigyeled nincs olyan anime figura, aminek ne lenne frufruja, illetve "pajesza". A frufru 

általában tincses, sûrû, de lehet csak pár tincs is. A pajesz hajhosszúságtól függõen hosszú vagy rövidebb tincs.

Mindig figyelni kell a haj esésére. Ha hullámos akkor kicsit forduljon meg a vége. Ha egyenes, akkor legfeljebb a vége forduljon kicsit be, de az alapvonalak egyenesek maradjanak. A hajból legfeljebb egy két tincs lóg ki, ezzel életet víve a hajba.

A hajrajzolás egyik legnagyobb buktatója, hogy hova is rajzoljuk a hajat. Az egyik legnagyobb hiba, hogy egyenesen a fejtetõre rajzoljuk a frufrut és a haj többi részét. Mindig hagyni kell egy kis részt, mielõtt elkezdjük a frufrut. És csak erre rá jöhet a hajzuhatag.

A rövid haj jellemzõje általában a tüsi felálló, illetve befelé esõ haj.

A hosszú haj általában egyenes, gyenge esésû, kissé hullámos véggel. A frufru általában sûrû, illetve tincsesedõ.

Ha a hajat összefogják, a fogás helyénél hirtelen összehúzódó, illetve hirtelen szélesedõ hatást kell kelteni. 

A hajfonásnál két féle stílus van. A gyengébb és az erõsebb. A gyengébbnél a haj töve kissé szélesebb, a fonás nagyobb, a vonalak gyengébbek. Az erõsebbnél A hajtõ és a fonás szinte egyforma széles, a vonalak erõsebbek. 

A haj mindig ellentétesen száll, mint ahogy a karakter fordul. Viszont ha hátra fordul, a haj egy ideig ott marad, ahol eredetileg volt.

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 11
Tegnapi: 13
Heti: 56
Havi: 449
Össz.: 320 240

Látogatottság növelés
Oldal: **tanulj rajzolni**
ღ Minden-ami-fontos ღ - © 2008 - 2024 - minden-ami-fontos.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »